Misbruikt kind binnen het gezin

Ontrafelen van : hoe je als kind al heel vroeg gehersenspoeld kan worden, zonder dat je dat merkt;

en je je dan automatisch gaat laten mis/gebruiken, alsof dat "de gewoonste zaak van de wereld zou zijn.:

Als je de waarheid niet ziet, geen inzicht hebt over de juiste rolverdeling, wat daaraan mis was in het gezin, dan lukt het je niet om boos te durven worden op de werkelijke daders.
Je moet durven zien, hoe er verkeerde gedachtepatronen bij je zijn ingebracht, en zijn ingesleten.
En zoiets gebeurt al hxc3xa9xc3xa9l erg vroeg, (dat kan zelfs al, van voor je geboorte zijn).

Het is voor een kind heel erg moeilijk om (in zekere zin) afstand te moeten doen van het goede plaatje, dat het van haar/zijn ouders zo graag in stand wenst en wil houden.
Uit eigen ervaring weet ik, dat dit een heel moeilijk proces is.:

Ik moest thuis "de klappen" opvangen, alles zien te voorkomen, en ben ahw "afgericht om "het zonnetje in huis" te moeten zijn, xc3xa8n te blijven.

Dat konden ze van me "eisen", juist omdat ik zo lief van mezelf was, en ben.

Ik moest hun gebrek aanvoelen – aanvullen, plus als vrolijk, gevoelig wezen, hun armoede aan gevoel, opheffen en verwarmen met "mijn zon", uit mijn (geestelijke) huis.

Mijn rijkdom aan positieve gevoelens over mezelf, hadden ze ingepikt, en ze gaven er hun negatieve gevoelens voor in de plaats terug.

Daar voel je je dan zxc3xb3 rot aan en eenzaam door, alsof je nooit goed genoeg bent (voor zgn. je eigen gevoel.), zo voelt dat voor jezelf.

Maar het is hun rottigheid die je voelt.
(Dat komt niet door jezelf.)
Door die "rampzalige" eenzame gevoelens ( welke je dus van hen hebt opgedrongen gekregen door hun ruilhandel), blijf je altijd op zoek naar dxc3 t gemis van je eigen positieve energie (door hen ingepikt alsof ze aan hxc3xa8n zouden toebehoren); daardoor kan iedereen die dat wil, uit hebzucht (netzo als je ouders) misbruik van je gaan maken.

Je bent getraind om je nooit te mogen verweren tegen hun zgn, goede manier van doen.
Dus je weet niet beter ( omdat je niet doorhebt wat er in je geest (in je denken) is "verkracht", dan : "ik moet me laten gebruiken, anders mag ik niet bestaan".

Bestaansrecht

Toen ik eenmaal het huis uit was, "als dat zonnetje in huis", (mijn broer en vader konden niet zonder mij), toen ging er van alles mis.
Mijn broer kwam tijdelijk in een psychiatrische kliniek (terwijl hij 2 maal was afgestudeerd, en een hele goede baan had); in feite is hij nooit meer "echt"normaal geworden. (Daar had ik NL altijd voor "gezorgd".

Mijn vader kreeg een hartaanval.
Waarover mijn moeder later zei : "hij miste jou zo".
Mijn zwager kreeg een ernstig ongeluk (bijna overleden).

Toen ik later met heel de familie heb gebroken, kreeg mijn moeder enkele jaren later kanker (overleden)
Daarna mijn zus, ook kanker.(ook overleden)

Ik bedoel maar.
Ik heb alles overeind gehouden.
En ik wist het zelf niet eens.

Toen ik brak met de familie,
werd ik ge/bedreigd.

Maar van dat soort van vampierisme, daar krijg je dus nooit een goed plaatje, nooit bevestiging van.
Dus, ga je de schuld zoeken bij jezelf.
Er is immers niets van te zien.

En als zoiets al zo vroeg er in gehamerd wordt, dan leef je er gewoon voor, om altijd maar bevestiging te blijven verdienen, van het gegeven dat je wxc3xa8l goed bent.

Je bent GOED!
Zij zijn de boosdoeners, maar dat mag je niet weten van hen.
En het is ook nog zo, dat ze dat zelf vaak helemaal NIET weten, dat ze het onbewust doen; maar daarom doen ze het nog WEL!.

Dat patroon is er bij hen (ouders en of familie) ook ingesleten.
Vaak kan je dat niet meer veranderen.
Dat moet je dan leren om te accepteren (dat het niet meer te veranderen is).

Maar jij kan wxc3xa8l veranderen, omdat jij gaat zien hoe het in elkaar zit.
En dan kom je vrij van het verdienen van valse erkenning.
Dan kan je ook op de goede wijze boos worden op de daders.
Dan KEN je de daders.
Ga je geen excuses meer voor hen verzinnen.
Je weet NL. wat ze doen, en hoe het gekomen is.

Dan weet jij de ware schuldige aan te wijzen.
En weet je ook dat jij NIET SCHULDIG bent aan hun misbruik op jou.

Dit is een beetje rommelig verwoord, sorry daarvoor. Het komt vanuit een brief, die ik aan een ptss-er geschreven heb. Dus gedeeltelijk in de ikvorm/jijvorm, + algemeen opgesteld bewerkt, om hier te kunnen plaatsen, als aanvulling op mijn vorige bericht.

Over dit thema heb ik nog veel meer geschreven in mijn dagboeken; als ik weer wat minder pijn aan mijn ogen heb, dan zal ik dat allemaal eens opzoeken, en zet ik die "lappen tekst" uit mijn dagboeken er ook nog bij.

Tot later dan, hxc3xa8 ;-).

En weer de groetjes van M.

Categorieën: Herbeleving en inzichten van ptss | 3 reacties

Berichtnavigatie

3 gedachten over “Misbruikt kind binnen het gezin

  1. Lieve Mies,
    Dit ga ik nog een aantal keer overlezen, alsof het ook over mij gaat. Hoop dat het door gaat dringen, want ik ben bang dat je gelijk hebt.
    Je hebt idd zeer heldere inzichten gekregen. Dank je wel voor het delen hiervan.
    Dikke knuffel,
    Kim*

    Like

  2. A look at things from other people’s ideas, the activity of mind to know other people who never have to worry for their future.

    Like

  3. A look at things from other people’s ideas, the activity of mind to know other people who never have to worry for their future.

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

