Morgenster

Morgenster_2

Morgenster, dat was ik
ik was morgenster
wie?,
ben ik nu?
hier beneden?

Gisteren
morgen, het heden
in mijn verleden
een ster van morgen
zonder zorgen
een morgenster.

Hef mijn ogen
op naar de hemel
dansen op hemelse,
met muziek omgeven
doorweven door sterren
door hemelse
sterren der morgenmuziek.

Ster van de morgen
ochtend, vroeger dan vroeg
zweven, me wentelen
keer op keer voegen
hoog in de lucht
zucht, getucht, helaas
de morgenster.

Morgenster

Morgen:
ster

Morgen
dans ik
de sterren
van de
hemel

Morgen
ben ik
een ster

Zonder “morre gun” ik een ster
aan alle Positief Totaal Sterke Strijders
met Prima Tastzin, Subliem Sensibel

Morgen ster-
ven aan gisteren
ster-
ker dan
van-
dááág!!!

Zwaai

Categorieën: Mijn gedichten | 3 reacties

Berichtnavigatie

3 gedachten over “Morgenster

  1. Enrico

    Hallo Mies,

    Ik heb het allemaal gelezen.
    Hoop dat je het niet erg vind, denk het eigenlijk niet omdat je het me al eens verteld hebt over je eigen weblog 😉

    Mocht je het toch niet zo op prijs stellen mag je dat uiteraad gewoon zeggen hoor.

    Groet,
    Enrico

    Like

  2. karin

    Lieve mies prachtig je gedichten.
    ze inderdaad gelezen en even stil gevallen.
    de foto’s erbij alles past gewoon de emotie
    die eruit spreekt.
    knap en dapper dat je dat zo hebt omschreven.
    heel heel erg mooi.
    lief Karin

    Like

  3. karin

    Lieve mies
    voor jou mijn gedicht omdat ik je zo ontzettend dapper vind
    en met een hart van goud
    niemand heeft het recht jou pijn te doen.
    je strijd zo dapper.

    dappere strijdster
    dappere strijdster in je verdriet en pijn
    dappere strijdster dat ben jij.

    ondanks de pijn het verdriet ook de vreugde voelen
    de dingen om je heen waar je volop van geniet.

    stapje voor stapje steeds maar door
    niet van vandaag op morgen hoor.

    werken aan een fijn leven.
    zonder al te veel verdriet en pijn.

    ja dat is dappere strijdster jou streven
    dat zou voor jou zo fijn zijn.

    verlost van al je verdriet al die plagen.
    geen pijn meer te voelen makkelijker te dragen.

    dappere strijdster op de goede weg,
    het einde komt langzaam in zicht.

    zodat ook jou verdriet en pijn langzaam wordt verlicht.

    de veilige haven is er voor jou altijd en zal er voor je zijn.
    daarbij dappere strijdster weet ik voel jij je fijn.

    liefs van Karin

    Like

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.

